Carolin Quermann Der Marientod von Hugo van der Goes, Distanzen als Gegenstand der Bildanalyse Kromsdorf, 2006 |
||
Jochen Sander Hugo van der Goes, Stilentwicklung und Chronologie Mainz, 1992 |
||
Friedrich Winkler Das Werk des Hugo van der Goes Berlin, 1964 |
Jochen Sander Niederländische Gemälde im Städel 1400-1550 Mainz am Rhein, 1993 |
||
Susanne Franke, Between status and spiritual salvation: The Portinari triptych and Tommaso Portinari's concern for his memoria, in Simiolus, 33, 2007/2008 pp. 123-144 |
Bernhard Ridderbos, Hugo van der Goes's Death of the Virgin and the Modern Devotion: an analysis of a creative process, in Oud Holland, 120, 2007 pp. 1-30 |
Beatrix Graf, Der Monforte-Altar von Hugo van der Goes. Bemerkungen zu Erhaltungszustand, Restaurierung und Maltechnik, in Herausgegeben von den Staatlichen Museen zu Berlin, Jahrbuch der Berliner Museen, Berlin, 2003, pp 255-270 |
Stephanie Buck, The Impact of Hugo van der Goes as a Draftsman, in Master Drawings, 41, 2003 pp. 228-239 |
Margaret L. Koster, New documentation for the Portinari altar-piece, in Burlington Magazine, 145, 2003 pp. 164-179 |
Lorne Campbell, Edward Bonkil and Hugo van der Goes, in Burlington Magazine, 143, 2001 pp. 157-158 |
Ingrid Sedlacek, En Espérance - Zu dem Marien-Tryptychon mit der Mitteltafel des Hugo van der Goes im Frankfurter Städel, in Frank Günter Zehnder (ed.), Wallraf-Richartz-Jahrbuch, Köln, 1997, pp 15-30 |
Werner Schade, "The Meeting of Jacob and Rachel" by Hugo van der Goes: A Reappraisal, in Master Drawings, 29, 1991 pp. 187-193 |
Jochen Sander, "The Meeting of Jacob and Rachel": Hugo van der Goes' Drawing at Christ Church, Oxford, in Master Drawings, 27, 1989 pp. 39-52 |
John F. Moffitt, The Veiled Metaphor in Hugo van der Goes' Berlin Nativity: Isaiah and Jeremiah, or Mark and Paul?, in Oud Holland, 100, 1986 pp. 157-164 |
M.J. Friedländer, Van der Goes und Memling, in Oud Holland, 65, 1950 pp. 167-171 |