, Prolog, Samuel van Hoogstraten and the Golden Age of Dutch Art, Literature, and Science: The Present Book and Future Research, in Thijs Weststeijn (eds.), The Universal Art of Samuel van Hoogstraten (1627-1678), Amsterdam, 2013, pp 21-33
|
|
Jan Blanc, Van Hoogstraten's Theory of Art, in Thijs Weststeijn (eds.), The Universal Art of Samuel van Hoogstraten (1627-1678), Amsterdam, 2013, pp 35-51
|
|
Celeste Brusati, Paradoxical Passages: The Work of Framing in the Art of Samuel van Hoogstraten, in Thijs Weststeijn (eds.), The Universal Art of Samuel van Hoogstraten (1627-1678), Amsterdam, 2013, pp 53-75
|
|
Ben Broos, The Young Samuel van Hoogstraten, Corrected by Rembrandt, in Thijs Weststeijn (eds.), The Universal Art of Samuel van Hoogstraten (1627-1678), Amsterdam, 2013, pp 77-95
|
|
Paul Taylor, "Zwierich van sprong": Samuel van Hoogstraten's Night Watch, in Thijs Weststeijn (eds.), The Universal Art of Samuel van Hoogstraten (1627-1678), Amsterdam, 2013, pp 97-113
|
|
Michiel Roscam Abbing, Samuel van Hoogstraten's Personal Letter-Rack Paintings: Tributes with a Message, in Thijs Weststeijn (eds.), The Universal Art of Samuel van Hoogstraten (1627-1678), Amsterdam, 2013, pp 115-137
|
|
Herman Colenbrander, A Pledge of Marital Domestic Bliss: Samuel van Hoogstraten's Perspective Box in the National Gallery, London, in Thijs Weststeijn (eds.), The Universal Art of Samuel van Hoogstraten (1627-1678), Amsterdam, 2013, pp 139-159
|
|
Fatma Yalcin, Van Hoogstraten's Success in Britain, in Thijs Weststeijn (eds.), The Universal Art of Samuel van Hoogstraten (1627-1678), Amsterdam, 2013, pp 161-181
|
|
Thijs Weststeijn, Samuel van Hoogstraten, the First Dutch Novelist?, in Thijs Weststeijn (eds.), The Universal Art of Samuel van Hoogstraten (1627-1678), Amsterdam, 2013, pp 183-207
|
|
Hendrik J. Horn, Great Respect and Complete Bafflement: Arnold Houbraken's Mixed Opinion of Samuel van Hoogstraten, in Thijs Weststeijn (eds.), The Universal Art of Samuel van Hoogstraten (1627-1678), Amsterdam, 2013, pp 209-239
|
|
Edited and translated by Hendrik J. Horn, Arnold Houbraken's references to Samuel van Hoogstraten and his 'Introduction to the Academy of Painting', in Thijs Weststeijn (eds.), The Universal Art of Samuel van Hoogstraten (1627-1678), Amsterdam, 2013, pp 241-258
|
|
B.P.J. Broos, Een onbekend 'Zelfportret' van de jonge Samuel van Hoogstraten, in Oud Holland, 125, 2012 pp. 180-192
|
|
Ulrike Kern, Samuel van Hoogstraeten and the Cartesian rainbow debate: color and opties in a seventeenth-century treatise of art theory, in Simiolus, 36, 2012 pp. 103-114
|
|
Gijsbert M. van de Roemer, Regulating the arts, Willem Goeree versus Samuel van Hoogstraten, in Eric Jorink, Bart Ramakers (eds.), Art and science in the early modern Netherlands/Kunst en wetenschap in de vroegmoderne Nederlanden, Zwolle, 2011, pp 184-207
|
|
Benjamin Binstock, Samuel van Hoogstraten's "Westertoren", in Master Drawings, 45, 2007 pp. 187-200
|
|
Thijs Weststeijn, Rembrandt and Rhetoric, The Concepts of affectus, enargeia and ornatus in Samuel van Hoogstraten's Judgement of His Master, in Marieke van den Doel, Natasja van Eck, Gerbrand Korevaar, Anna Tummers & Thijs Weststeijn, The Learned Eye, Amsterdam, 2005, pp 111-130
|
|
Celeste Brusati, Samuel van Hoogstratens Hooge Schoole of de Zichtbaere Werelt, in Peter Marijnissen, Wim de Paus, Peter Schoon, George Schweitzer (redactie), De Zichtbaere Werelt, Zwolle, 1992, pp 65-71
|
|
A. Staring, Een portret van Samuel van Hoogstraten, in Oud Holland, 43, 1926 pp. 210-213
|
|
G.H. Veth, Aanteekeningen omtrent eenige Dordrechtsche schilders, XVII. Samuel van Hoogstraten, in Oud Holland, 7, 1889 pp. 129-148
|
|