Stephan Kemperdick, Friso Lammertse (eds.) De weg naar Van Eyck Rotterdam, 2012 |
||
Jenny Graham Inventing van Eyck, The remaking of an artist for the modern age New York, 2007 |
||
Thomas Ketelsen und Uta Neidhardt Das Geheimnis des Jan van Eyck, Die frühen niederländischen Zeichnungen und Gemälde in Dresden München - Berlin, 2005 |
||
P.W.F. Brinkman Het geheim van Jan van Eyck, Aantekeningen bij de uitvinding van het olieverven Zwolle, 1993 |
||
Craig Harbison Jan van Eyck, The play of realism London, 1991 |
||
Hans Belting, Dagmar Eichberger Jan van Eyck als Erzähler, Frühe Tafelbilder im Umkreis der New Yorker Doppeltafel Worms, 1983 |
||
Elisabeth Dhanens Hubert en Jan van Eyck Antwerpen, 1980 |
||
Elisabeth Dhanens Van Eyck: the Ghent altarpiece New York, [1973] |
||
J. Bruyn Van Eyck problemen, De Levensbron, het werk van een leerling van Jan van Eyck Utrecht, 1957 |
Jan Nicolaisen Niederländische Malerei, 1430-1800, Museum der bildenden Künste Leipzig Leipzig, 2012 |
||
Jochen Sander Niederländische Gemälde im Städel 1400-1550 Mainz am Rhein, 1993 |
||
Hugo van der Velden, The quatrain of The Ghent altarpiece, in Simiolus, 35, 2011 pp. 5-39 |
Jacques Paviot, La Crucifixion et le Jugement dernier attribués à Jan van Eyck (Diptyque de New York), in Zeitschrift für Kunstgeschichte, 73, 2010 pp. 145-168 |
Carol J. Purtle, Intention and Invention in Jan van Eyck's Saint Barbara, in Julien Chapuis (ed.), Invention, Turnhout, 2008, pp 50-63 |
Pierre Colman, Mise en scène satirique de préoccupations matrimoniales à la cour de Guillaume VI de Bavière-Hollande dans un dessin eyckien du Musée du Louvre, in Oud Holland, 119, 2006 pp. 8-21 |
Susan Frances Jones, New evidence for the date, function and historical significance of Jan van Eyck's 'Van Maelbeke Virgin', in Burlington Magazine, 148, 2006 pp. 73-81 |
Karin Gludovatz, Der Name am Rahmen, der Maler im Bild. Künstlerselbstverständnis und Produktionskommentar in den Signaturen Jan van Eycks, in Herausgegeben vom Bundesdenkmalamt Wien und vom Institut für Kunstgeschihte Wien , Wiener Jahrbuch für Kunstgeschichte, Wien; Köln; Weimar, 2005, pp 115-175 |
Thomas Ketelsen, Ina Reiche, Olaf Simon and Silke Merchel, New information on Jan van Eyck's portrait drawing in Dresden, in Burlington Magazine, 147, 2005 pp. 170-175 |
J.R.J. van Asperen de Boer, A note on the original disposition of the Ghent altarpiece and the Beaune polyptych, in Oud Holland, 117, 2004 pp. 107-118 |
Hugh Hudson, The chronograms in the inscription of Jan van Eyck's Portrait of Jan de Leeuw, in Oud Holland, 116, 2003 pp. 96-99 |
Laura D. Gelfand and Walter S. Gibson, Surrogate selves: the Rolin Madonna and the late-medieval devotional portrait, in Simiolus, 29, 2002 pp. 119-138 |
E. Melanie Gifford, Van Eyck's Washington Annunciation: Technical Evidence for Iconographic Development, in Art Bulletin, 81, 1999 pp. 108-116 |
Carol J. Purtle, Van Eyck's Washington Annunciation: Narrative Time and Metaphoric Tradition, in Art Bulletin, 81, 1999 pp. 17-125 |
Anna Eörsi, Giovanni Arnolfini's Impalmamento, in Oud Holland, 110, 1996 pp. 113-116 |
Linda Seidel, Foregrounding Background: Jan van Eyck's Mellon Annunciation, in Cynthia P. Schneider, William W. Robinson, Alice I. Davies (eds.), Shop Talk, Cambridge, Massachusetts, 1995, pp 227-231 |
Bernhard Ridderbos, In de suizende stilte van de binnenkamer, Interpretaties van het Arnolfini-portret, in Jan de Jong, Dulcia Meijers, Hanna Pennock, Victor Schmidt (eds.), Nederland-Italie, Zwolle, 1993, pp 35-74 |
John Hunter, Who Is Jan van Eyck's "Cardinal Nicolo Albergati"?, in Art Bulletin, 75, 1993 pp. 207-218 |
Henk van Os, Opstanding of Heilig Graf, enkele opmerkingen over de ikonografie van De drie Maria's aan het Graf uit de Groep van Eyck, in Oud Holland, 105, 1991 pp. 39-40 |
James Elkins, On the Arnolfini Portrait and the Lucca Madonna: Did Jan van Eyck Have a Perspectival System?, in Art Bulletin, 73, 1991 pp. 53-62 |
Penny Howell Jolly, More on the Van Eyck Question: Philip the Good of Burgundy, Isabelle of Portugal, and the Ghent Altarpiece, in Oud Holland, 101, 1987 pp. 237-253 |
J.R.J. van Asperen de Boer en J. Giltaij, Een nader onderzoek van 'De drie Maria's aan het H. Graf' - een schilderij uit de 'Groep Van Eyck' in Rotterdam, in Oud Holland, 101, 1987 pp. 254-276 |
Martin Fruhstorfer, Fiktionssprünge in Van Eycks Bildnis des sogenannten Timotheos, in Oud Holland, 101, 1987 pp. 277-279 |
Jan Baptist Bedaux, The reality of symbols: the question of disguised symbolism in Jan van Eyck's Arnolfini portrait, in Simiolus, 16, 1986 pp. 5-28 |
Robert Baldwin, Marriage as a Sacramental Reflection of the Passion: The Mirror in Jan van Eyck's Arnolfini Wedding, in Oud Holland, 98, 1984 pp. 57-75 |
Lucy Freeman Sandler, The Handclasp in the Arnolfini Wedding: A Manuscript Precedent, in Art Bulletin, 66, 1984 pp. 488-491 |
Dirk de Vos, Nogmaals ALS ICH CAN, in Oud Holland, 97, 1983 pp. 1-4 |
John L. Ward, On the Mathematics of the Perspective of the Arnolfini Portrait and Similar Works of Jan van Eyck, in Art Bulletin, 65, 1983 pp. 680-686 |
David L. Carleton, On the Mathematics of the Perspective of the Arnolfini Portrait and Similar Works of Jan van Eyck: Reply, in Art Bulletin, 65, 1983 pp. 686-690 |
David L. Carleton, A Mathematical Analysis of the Perspective of the Arnolfini Portrait and Other Similar Interior Scenes by Jan van Eyck, in Art Bulletin, 64, 1982 pp. 118-124 |
J.R.J. van Asperen de Boer, A Scientific Re-Examination of the Ghent Altarpiece, in Oud Holland, 93, 1979 pp. 141-214 |
James Snyder, The Chronology of Jan van Eyck's Paintings, in J. Bruyn, J.A. Emmens, E. de Jongh and D.P. Snoep (eds.), Album amicorum J. G. van Gelder, The Hague, 1973, pp 293-297 |
Lawrence Naftulin, A note on the iconography of the van der Paele Madonna, in Oud Holland, 86, 1971 pp. 3-8 |
James Snijder, Jan van Eyck and the Madonna of Chancellor Nicolas Rolin. Rectification, in Oud Holland, 84, 1969 pp. 295 |
R.W. Scheller, 'Als Ich Can', in Oud Holland, 83, 1968 pp. 135-139 |
David Farmer, Further Reflections on a Eyck Self-Portrait, in Oud Holland, 83, 1968 pp. 159-160 |
James Snyder, Jan van Eyck and the Madonna of Chancellor Nicolas Rolin, in Oud Holland, 82, 1967 pp. 163-171 |
Lotte Brand Philip, Raum und Zeit in der Verkündigung des Genter Altares, in Gert von der Osten (ed.), Wallraf-Richartz-Jahrbuch, Köln, 1967, pp 62-104 |
J.C. Opstelten, De miskende St. Joris van Jan van Eyck, in Oud Holland, 81, 1966 pp. 107- |
R.J.M. Begeer, Le Bouffon Gonella peint par Jan van Eyck, in Oud Holland, 67, 1952 pp. 125-143 |
S. Sulzberger, Jean an Eyck cité par un humaniste Napolitain à la fin du 15e siècle, in Oud Holland, 65, 1950 pp. 117 |
J.J.M. Timmers, De achtergrond van de Madonna van Rolin door Jan van Eyck, in Oud Holland, 61, 1946 pp. 5-10 |
Mr. H.J.J. Scholtens, Jan van Eyck's "H. Maagd met den Kartuizer" en de Exeter-Madonna te Berlijn, in Oud Holland, 55, 1938 pp. 49-62 |
Prof. Dr. H. Beenken, Der Stand des hubert van Eyck-Problems, Fragen um den Genter Altar, in Oud Holland, 53, 1936 pp. 7-33 |
Max J. Friedländer, Hubert und Jan van Eyck, in Oud Holland, 52, 1935 pp. 211-215 |
J. Duverger, Huibrecht en Jan van Eyck, Eenige nieuwe gegevens betreffende hun leven en hun werk, in Oud Holland, 50, 1933 pp. 64-70 |
J. Duverger, Huibrecht en Jan van Eyck, in Oud Holland, 49, 1932 pp. 161-172 |
Kurt Steinbart, Jan van Eycks Altar für St.Martin in Ypern, in Oud Holland, 46, 1929 pp. 257-267 |
J. Duverger, De Werken van "Johannes" in de Verzamelingen van Margareta van Oostenrijk, in Oud Holland, 45, 1928 pp. 210-220 |
W.H. James Weale, Portraits by John van Eyck in the Vienna Gallery, in Burlington Magazine, 5, 1904 pp. 190-192 |
W.H. James Weale, Portrait of Baldwin de Lannoy by John van Eyck, in Burlington Magazine, 5, 1904 pp. 408 |